Op (culinaire) ontdekkingsreis in Málaga

on

Afgelopen vakantie waren wij in Málaga. Benieuwd naar mijn tips, inclusief de mooiste terrassen? Lees dan snel verder waarom Málaga één van mijn favoriete steden is!

De relaxte sfeer, de mooie straten met marmer, het strand, het lekkere eten en de aardige mensen maken dit tot een superlocatie voor een paar dagen weg.
In de tien dagen dat wij er waren, hebben we heel wat terrassen, restaurants en bars gezien. De Spaanse prijzen maken eten en drinken ook wel erg aantrekkelijk.

De eerste tip is restaurant Mura Mura: een klein Italiaans restaurant waar de kaart een handgeschreven schriftje is. Heel aardig personeel en héél lekker eten. Ik heb, zoals ik al op mijn Facebook-pagina schreef, zelden zo’n lekkere pasta gegeten in een restaurant. We waren zo enthousiast dat we hier twee keer hebben gegeten…
Vooral de rigatoni alla genovese was bij ons favoriet: rigatoni met witte wijn, varkensvlees, wortel en rozemarijn. Voor twaalf euro een toppasta. Geweldige wijnen voor 3,50 en als ‘cadeau’ limoncello uit de vriezer. Het blije hoofd van de chef toen we voor de tweede keer kwamen eten was onbetaalbaar!
Mura Mura
Calle Duque De La Victoria, 5, 29015

Toen jullie in Nederland 25 graden hadden, was het in Málaga 18 graden. Geen probleem, want shoppen en terras-hoppen kon hier ook ontzettend goed. Aangezien een heatertje ’s avonds wel gewenst was, kwamen we terecht bij La Bouganvilla. Het eten gemiddeld goed en ook hier erg aardig personeel. Vooral de enthousiaste Spanjaard die op alles: ‘Perfecto!!!’ riep alsof je de keuze van het jaar had gemaakt, stemde ons erg vrolijk. Een fijne plek voor een borrel en een bordje jamón ibérico.
La Bouganvilla
Calle Granada 22, 29015

Op Tridadvisor staat El Mesón de Cervantes op drie. Ik ben toch altijd nieuwsgierig waarom een restaurant zulke hoge beoordelingen heeft.
We waren niet de enigen die Tripadvisor hadden geraadpleegd, deze tent zat bomvol, al kwam er na tien minuten wachten toch een tafeltje vrij.
Een redelijk uitgebreide kaart, alle gerechten kunnen als tapa, in een halve of hele portie geserveerd worden. Een aantal gerechten was erg goed, zoals de ingelegde ansjovis met kruidenolie, avocadocréme en mango en de stoofpot van lam met couscous. De albóndigas waren daarentegen niet super.
Een restauranttip als je zin hebt om samen een aantal tapa te delen.
El Mesón de Cervantes
Calle Alamos, 11 | Calle Cacer, 29012

Málaga heeft behoorlijk veel te gekke dakterrassen. Op internet zag ik iedereen over ‘Batik’ praten, een restaurant en (dak)terras horend bij een hostel. Overdag is het terras op de vierde etage met uitzicht op het Moorse Paleis een echte aanrader. Vanaf 15.30 worden er op het dakterras van de vijfde etage prachtige cocktails en chique drankjes geserveerd. Wij vonden de vijfde etage ’s avonds vooral een erg leuke spot. In Málaga waren de drankmaten nogal anders dan dat wij gewend zijn in Nederland. Op dit terras werd een enorme bel luxe whisky geschonken voor 12,50. Best aan de prijs, maar voor vier maten zoals wij die kennen een koopje… Voor een spectaculaire cocktail met een fikse scheut wodka betaalden we 6,50.
Batik
Calle Alcazabilla, 12, 29015

Het strand ligt behoorlijk dichtbij het centrum. Het eerste gedeelte van het strand is druk, wij hebben een bus genomen (lijn 3 of 11) om iets verder bij de drukte vandaan te gaan. Tijdens de busrit zagen we een supermooie strandtent: El Balneario. Op de terugweg zijn we hierheen gegaan, wát een mooie plek!
Een groot terras met voor ieder wat wils: grote tafels in de schaduw, kleinere tafels in de zon, banken aan de branding. Vooral het uitzicht is adembenemend hier. De drankjes hebben gemiddelde Spaanse prijzen, het eten is wat duurder. Wel écht een aanrader om een bezoek te brengen. Als ik in het buitenland zou gaan trouwen, dan zou ik het wel weten!
El Balneario
Calle Bolivia, 40, 29017

Middenin het drukke gedeelte van ‘het horecastuk’ van Málaga vind je restaurant Ciao, een prima Italiaan met voornamelijk pasta’s en pizza’s. Een goede uitvalsbasis voor een niet al te wilde Italiaanse maaltijd. Vriendelijk personeel en het restaurant ligt in een gezellige, drukke steeg. De ‘plank’ met Italiaanse kaas en vleeswaren was erg lekker, evenals de pizza en de salade. Niet super bijzonder, wel lekker.
Restaurant Ciao
Calle Granada, 34, 29015

Op het dak van het AC Marriot-hotel aan de voet van de stad bevindt zich een ontzettend mooi dakterras. Een tikkeltje decadent, maar wel een geweldig uitzicht. Ook het zwembad, de loungemuziek en mooie mensen zijn de moeite waard om mee te maken.
Een fles wijn kost rond de negentien euro, ook hier dus wat hogere prijzen dan op het gemiddelde terras waar je rond de twaalf euro voor een fles betaalt. Alles bij elkaar wel een te gekke plek.
Kortom, trek je feestjurk en hakjes uit de kast en neem de lift in het hotel!
AC Marriot
Calle Cortina del Muelle, 1, 29015

Dit was een greep uit onze fijne ervaringen, maar uiteraard zijn en nog veel meer leuke, goede en gezellige horecagelegenheden die we nog kunnen ontdekken.
Wij gaan in ieder geval gauw weer terug naar deze prachtige stad!

2 reacties Voeg uw reactie toe

1. Dank voor de leuke tips / wij vertrekken volgende week vrijdag !

1. Leverne schreef:

Veel plezier! Wij gaan in maart ook weer.